Ajankohtaista

2022-05-03

”Todennäköisesti luotettavin tapa maksaa palkat oikein.”

Näin toteaa Ab Norlic Oy:n tuore liiketoimintajohtaja Petri Pekki ja viittaa markkinoilla jo 15 vuotta olleeseen Ontime-palveluun.

Petri Pekillä on pitkä kokemus ja näkemys niin kutsutuista SAAS-palveluista, joihin myös Ontime kuuluu. 1990-luvun puolivälissä avattiin Aamulehden verkkolehti. Alma Medialla hän on ollut käynnistämässä ja kehittämässä menestyksellisiä verkkopalveluita, joista esimerkkeinä Etuovi.com, Autotalli.com sekä Kivi-kiinteistönvälitysjärjestelmä.

Kiinnostava kysymys on, miksi tietyt digitaaliset palvelut onnistuvat. Kaikkien menestyneiden digitalisointihankkeiden takaa löytyy yksi yhteinen nimittäjä: On kuunneltu asiakaskuntaa ja selvitetty, mitä palvelun käyttäjät siltä odottavat.

Myös Norlic on toiminut näin. Jokaisen uuden asiakkaan kohdalla on tehty perusteellinen asiakkaan tarpeiden ja toiveiden kartoitus. Ontime-palvelulla on tällä hetkellä yli 60 000 käyttäjää, mutta Pekki näkee järjestelmällä olevan edelleen paljon kasvupotentiaalia. Se oli myös yksi syistä, miksi hän haki nykyiseen tehtäväänsä.

Mitkä ovat ne asiat, joita käyttäjät odottavat palvelulta? Helppokäyttöinen järjestelmä otetaan organisaatioissa hyvin vastaan. Järjestelmän ajantasaisuus on toinen ehdoton edellytys. Kolmantena järjestelmän automatisointi ja integrointimahdollisuudet. Jokainen järjestelmä vaatii myös panoksen käyttäjältään.

Ontime-palvelun avulla asiakas saavuttaa 30–50 % ajansäästöt palkanmaksuun. Samalla parannetaan henkilöstötyytyväisyyttä, kun palkkojen oikeellisuuteen voidaan luottaa.

Ontime on myös liikkuvan työntekijän oiva työkalu, ja mobiilikäyttö kasvaa edelleen. Esimerkiksi useammassa työkohteessa yhden työpäivän aikana työskentelevä henkilö leimaa työajat mobiilin kautta ja järjestelmä huolehtii lopusta. Suurissa työkohteissa voi olla työntekijäryhmiä, jotka kuuluvat jopa yhdeksän eri työsopimuksen piiriin. Ontime tulkitsee ongelmitta jokaisen niistä ja siirtää tiedot palkkajärjestelmiin. Petri Pekki toteaakin, että Ontime-palvelu tekee Suomen luotettavimman tulkinnan työehtosopimuksista.

Ontime istuu osaksi arkea ja osaksi jokaista työpäivää. Se helpottaa työntekijän arkea, palkanlaskijan arkea ja varmistaa, että työnantaja maksaa palkat oikein sekä täyttää lakisääteiset velvoitteensa työajan seurannasta.

Kaipaako yrityksenne lisää tunteja ydintehtäviinne? Ota yhteyttä Petri Pekkiin ja sovi hänen kanssaan tarvekartoituksesta. Tavoitat hänet puhelimitse 0400 768 801 tai petri.pekki@norlic.fi

Lisätietoja palvelusta ontime365.fi