NÅGOT DU FUNDERAR PÅ?

Lämna dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig!

Kontaktuppgifter

Vad gäller ditt ärende?

Det finns en gammal slogan som lyder ”Kunden har alltid rätt”. Norlics strategi bygger långt på just denna slogan. Vi är medvetna om att vi oftast har rätt om vi debatterar kvistiga momsfrågor eller dylika spörsmål med våra kunder men då de gäller hur kunden vill bli betjänad inser vi att kunden alltid har rätt.

Gällande den ekonomiförvaltning vi erbjuder kan Du som kund välja bland tre alternativ: Classic, Online och Cloud. För tillfället anser de flesta kunder att Classic är det rätta valet eftersom majoriteten av våra kunder ännu idag har en pappersbaserad bokföring.  Classic bokföring kan vara relativt snabb, relevant och effektiv och den räcker väl till för många typer av organisationer. Om verksamheten växer eller varierar mycket under året kan företagaren dock få problem att hänga med i svängarna och ”kontorsarbetet” i företaget kan ta en hel del problem.

Online underlättar hanteringen av fakturor och sparar den vägen mycket tid för företagaren. Man får ett effektivt digitalt arkiv på köpet. Betalningen av inköpsfakturorna blir betydligt effektivare än om man sköter betalningarna i en nätbanks-tjänst och Du får en bra koll på både inköps- och försäljningsreskontra. Du kan sköta dina administrativa rutiner var och när som helst.  Vi har många nöjda Online kunder i Norlic och fler och fler väljer att ta tjänsten i bruk. Vi har erbjudit Online betjäning i ca 10 år med hjälp av Heeros programvaror.

Cloud är den mest omfattande service-modellen vi erbjuder. Kunden och Norlic arbetar i samma program och man kan på ett flexibelt sätt komma överens om en arbetsfördelning som passar båda parter. Om man slipar på rutinerna så kan man uppnå en ekonomiförvaltning i realtid men det kräver en hel del av både kund och redovisningsbyrå. Företagaren får med hjälp av Norlic och Finagos program Procountor ett suveränt grepp om ekonomin i sitt företag. Kassaflödet och likviditeten är för många små och medelstora företag av central betydelse och en Cloud kund kan på ett enkelt sätt följa med dessa nyckelmätare och ingripa när det behövs.

Alla våra tre servicemodeller kan vara rätt för Dig som företagare. Och oberoende vilken modell du väljer kan du få digital åtkomst till resultat- och balansrapporter. Vi tror att många av våra Classic kunder bör och kommer att övergå till Online eller Cloud under de kommande åren. Om Du är av annan åsikt och trots allt vill köra vidare med Classic är det helt ok för oss.

 

God fortsättning på våren

 

Cedric Frostdahl

VD